Carnitine als bodybuilding supplement

Supplementen die specifiek zijn gemaakt om voordelen te behalen bij de training stapelen zich op in de planken van sportvoeding retailers. Fabrikanten beweren dat substanties zoals carnitine en arginine je een boost geven in het behalen van je sportprestaties, je spiermassa vergroten, je spieren sneller herstellen na een workout en dat de supplementen de verbranding van vet bevorderen. Het probleem is echter, dat er nog te weinig onderzoek is gedaan naar het onderbouwen van deze beweringen.

Carnitine als bodybuilding supplement

Als het neerkomt op bodybuilding supplementen zijn creatine, arginine en BCAA’s de meest gebruikte producten, maar carnitine kan voor dezelfde doeleinden ook geprobeerd worden. Het speelt een cruciale rol in het produceren van energie voor het lichaam en het komt voor in het hart en de alle spieren in het lichaam. Een dieet rijk aan dierlijke producten geeft je ongeveer 60 tot 180 miligram carnitine per dag.

Zuurstof in de spieren verhogen

Het nemen van carnitine voor de work-out verhoogt de hoeveelheid zuurstof in de spierweefsels. Een grote hoeveelheid zuurstof in het spierweefsel is een goede manier om de sportprestaties te verhogen.

Snel herstel van de spieren

Carnitine verlaagt stress aan de spieren die ontstaat door een intensieve training. Het zorgt voor een snel herstel van de spieren waardoor je snel de sportschool weer in kan zonder een te lange break.

, , , , , , ,